Dohodnite si bezplatnú konzultáciu - 0910 901 532
firservis
  • Úvod
  • Služby
    • Účtovné a mzdové služby
    • Založenie a registrácia firmy
    • Predaj ready made firmy
    • Virtuálne sídlo
    • Zmeny v obchodnom registri
    • Administratívna podpora
  • O nás
  • Blog
  • Kontakt
  • Úvod
  • Služby
    • Účtovné a mzdové služby
    • Založenie a registrácia firmy
    • Predaj ready made firmy
    • Virtuálne sídlo
    • Zmeny v obchodnom registri
    • Administratívna podpora
  • O nás
  • Blog
  • Kontakt

Blog

dav

Čo spraviť, ak už si priznáme, že v Rakúsku vykonávame personálny lízing?

on 15 novembra 2018

Slovenskí podnikatelia vysielajúci svojich zamestnancov do Rakúska napr. v oblasti stavebníctva určite neraz bojovali s rakúskymi úradmi a tiež aj sami so sebou v otázke, či vykonávajú personálny lízing alebo nevykonávajú personálny lízing.

Ak vaši zamestnanci používajú náradie a nástroje rakúskeho podniku, ak týchto zamestnancov riadi vedúci vášho rakúskeho zákazníka prípadne ak váš rakúsky zákazník pôsobí v rovnakom odbore ako vy – finančná správa v Rakúsku považuje za ekonomického zamestnávateľa práve vášho rakúskeho zákazníka, a teda snaží sa vás opakovane „usvedčiť“ z toho, že vykonávate v Rakúsku skrytý personálny lízing.

Sú však tieto dve hrôzostrašné slová skutočne taká katastrofa?

Možno aj nie, ak vykonávate personálny lízing v Rakúsku legálne – to je samozrejme možné.

Ako však na to?

V prvom rade, na činnosť, ktorú chcete vykonávať v Rakúsku, musíte mať povolenie aj na Slovensku. V prípade personálneho lízingu resp. po slovensky v prípade povolenia na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania v zmysle ustanovenia § 29 zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti platí, že túto činnosť musíte na Slovensku vykonávať minimálne 2 roky. Túto skutočnosť viete preukázať najmä Rozhodnutím Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny, ktorým je činnosť agentúry dočasného zamestnávania povolená.

Keď už takýmto rozhodnutím disponujete a dva roky činnosť agentúry dočasného zamestnávania na Slovensku vykonávate, môžete požiadať finančnú správu o povolenie cezhraničného poskytovania služieb agentúry dočasného zamestnávania v Rakúsku. Veľmi rýchlo, online a s relatívne rýchlo prijatou odozvou že – áno, personálny lízing v Rakúsku vykonávať môžete.

V tejto fáze už je možné podpísať s vašim rakúskym zákazníkom zmluvu o personálnom lízingu.

Ak nemáte dostatok informácií, môže vás po vystavení prvej faktúry nepríjemne prekvapiť fakt, že váš rakúsky zákazník vám neuhradil celú fakturovanú sumu. A dokonca vám ju ani neplánuje uhradiť.

Je to z toho dôvodu, že rakúsky odberateľ je povinný strhnúť slovenskej personálnej agentúre 20 %-tnú zrážkovú daň a uhradiť ju finančnej správe – daňovému úradu v Eisenstadte. Tu máte dve možnosti:

  1. Viesť rokovania o cene s vašim rakúskym zákazníkom tak, aby benefity vášho obchodného vzťahu boli pre vás zaujímavé a výhodné aj po zrazení zrážkovej dane.
  2. Rozhodnúť sa, že budete odvádzať daň zo závislej činnosti v Rakúsku. Ak sa rozhodnete ísť touto cestou, daňový úrad v Eisenstadte vám zrážkovú daň vyplatí späť po predložení dôkazu, že riadne odvádzate v Rakúsku daň zo závislej činnosti.

 

Odvádzať daň zo závislej činnosti v Rakúsku sa vo väčšine prípadoch oplatí viac ako ponechať 20 % z každej faktúry Eisenstadtu, a preto si povieme ďalšie kroky nevyhnutné k tomu, aby sme túto daň mohli odvádzať.

 

Dôležité je získať rakúske daňové identifikačné číslo zriadené za účelom odvodu dane zo závislej činnosti.

 

Na Slovensku vás ešte čakajú dva úkony – požiadať daňový úrad o potvrdenie, že vašej spoločnosti bolo pridelené IČ DPH a požiadať daňový úrad o potvrdenie, že vašej spoločnosti bolo pridelené DIČ.

Zopakujeme si, aké výstupy máme z vyššie uvedených krokov:

  • Rozhodnutie ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny o povolení vykonávať činnosť agentúry dočasného zamestnávania – samozrejme preložené do nemeckého jazyka,
  • povolenie na cezhraničné poskytovanie služieb personálneho lízingu vydané finančnou správou v Rakúsku,
  • potvrdenie o pridelení IČ DPH – preložené do nemčiny,
  • potvrdenie o pridelení DIČ – preložené do nemčiny,
  • zmluvu o personálnom lízingu s našim rakúskym zákazníkom.

K tomuto priložíme výpis z obchodného registra, rakúske formuláre žiadosti (Formular Verf19, Formular Verf26) a kópiu občianskeho preukazu konateľa a posielame žiadosť poštou. Ak má váš podnik zriadenú stálu prevádzkareň v Rakúsku, adresujete žiadosť na finančnú správu do Viedne. Ak váš podnik stálu prevádzkareň v Rakúsku nemá, posielate žiadosť na finančnú správu do Grazu. Ideálne však je, prísť na finančnú správu do Viedne osobne v každom z týchto prípadov, urýchlite tým celý proces pridelenia daňového identifikačného čísla. Môžete si tiež vypýtať kontakty na konkrétnych vybavujúcich úradníkov a nečakať poldňa na linke, kým vás poprepájajú po celom Rakúsku, keď sa chcete informovať o stave vašej žiadosti.

Pozitívnym rozhodnutím rakúskej finančnej správy je v tomto prípade pridelenie rakúskeho daňového identifikačného čísla za účelom odvodu dane zo závislej činnosti.

Akým spôsobom si 20 %-tnú zrážkovú daň vypýtame späť, alebo ako vybavíme oslobodenie od tejto dane – to si povieme v budúcom blogu.

 

-AU-

Zdieľať tento článok
0
0
0
PREDCHÁDZAJÚCI ČLÁNOK

Zamestnávatelia, viete akú povinnosť máte voči RTVS?

ĎALŠÍ ČLÁNOK

Povinnosť zápisu konečného užívateľa výhod do OR SR – pomôžeme Vám!

Komentár

Zrušiť odpoveď

Najnovšie články

  • Povinnosť zápisu konečného užívateľa výhod do OR SR – pomôžeme Vám!
  • Čo spraviť, ak už si priznáme, že v Rakúsku vykonávame personálny lízing?
  • Zamestnávatelia, viete akú povinnosť máte voči RTVS?
  • Zvýšenie minimálnej hodnoty stravného lístka od 1. 12. 2016
  • Konatelia, máte už občiansky preukaz so ZEPom?

© Copyright 2019 - firservis | Developed by ECOMP Slovakia, s.r.o.